Växthuseffekt?

Det har snacka mycket om växthuseffekt, att jorden blir varmare ovs.. men just NU känns det nog inte att det skulle vara problem.. det är ju ovanligt att det har varit vinter och kyla länge..
Men som många forskare är inte helt överrans om växthuseffekt... Men en sak jag vet är att vi släpper för mycket förorening i luft.. det är ju inte bra för miljön helt enkelt! Även om folk börjar undrar varför ska man försöker leva miljövänligare nu när det verkan blir "normal" vinter igen... Men tänker inte på växthuseffekt utan tänker på VAD vi släpper ut i natur egentligen.. för mycket förorening helt enkelt, natur mår inte bra av det ju...
Det finns bevis.. tex svavelförsurning, det har varit stor problem under 70-80- talet.. det bidrar till skogdöd och försurning av sjön.. Det finns fortfarande sjön som är försurning idag från denna tiden.. Men svavel kommer från bensin förut, när man upptäcker problem så tog man bort svaveln i bensin och då minska försurning nedbörd mycket...
Effekt syn ju tydlig....

Ja ha det gott i kyla! Prata med gamla klasskompis som bor i Flen, hon har över -21 där nu.. är glad att jag bor i Göteborg med bara -9 ute ;) Men det blåsa så det är hemska att vara ute ändå...Det snöar här nu också.. Nej ska hålla kräft och sluta skriva...

Kommentarer
Postat av: Jono

Jo, så sant! Jag är glad att Sverige har gjort framgång för natur och miljö men andra länder har inte gjort lika mycket åt det som Sverige har gjort.



Svavel i bensin. O.o Det visste jag inte men varför hade man svavel i bensin förut?

Postat av: Camilla

här är det minus 15 just nu!

2010-01-06 @ 06:27:19
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: sofie

jaa här utanför min husknut är det -14,

jag ska ta på mig tjockbyxpr och bege mig till badhuset och förnya träningskortet!



vad säger ni två förresten (du o hannen din) om att slå ihop med oss nån dag och göra volleyboll tävling/träning i frölunda`?

finns stor volleyboll anläggning som är bara SÅ ROLIG.. men jag behöver folk...

man bör nästan vara runt...8-10 pers!



vill ni med? iaf bra träning! =)

2010-01-07 @ 12:00:47
URL: http://ordletaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback