Malmö 2-3 sep

Ja Jenny och Jörgen har 60 års fest tillsammans, är inbjuda av Jenny som är mitt barndomsvän, vi bodde i samma elevhem i 8 år...
Åkte från E-tuna vid tio och kommer fram vid 14 tiden.. Tessan hoppa på i Nässjö så det gick snabbt sista bit till Malmö...
Vi gick hem till J&J och mötas Elin som e Jennys lilla syrran, vi snackar lite sen drog vi till dövhus och förbreddare där.. sen kommer gäster.. det var trevlig!! snackar med nya folk å sånt.. det är alltid svårt i börja men sen kommer man in i snacka å sånt så det gick bra!

Jag glömde massor saker som vanligt!
*Digitalkamera
*Present (jag e dum vet jag)
*Laddare till mobil
*Laken

men tur att jag har kläder på mig annars skulle det vara pinsamt!

Vaken på söndag å drog till tågcentralen.. jag å tessan satt och väntar...
sen stod det att tåg blev 10 minuter försent... tänkte att det blir lite knepig, ska ju byta i Norrköping till annan tåg och har bara 11 minuter men nu är det 10 min försent så bara 1 min på mig.. men det löser sig.. å sen ändra det yttliga 5 minuter till... å sen 5 minuter till.... sen bytas det spår så vi gick till annan då fanns det tåget där.. men kan ej kommer in än.. å sen plöstligt sa någon i tåg att den kan inte använda så vi måste väntar på en annan.. å till sluta kommer den.. då var man ca 50 minuter försent
på tåg frågade jag å tessan direkt tågvärd hur det ska blir med våra annan tåg, hon sa att hon skulle återkomma senare när det närmare sig... och när tåget närmare sig till Nässjö kommer hon till Tessan och sa att hon får ta nästa tåg så hon får väntar 1,5 timmar där.. stackars henne som får väntar i byhåla.. men fick veta av henne senare att SJ bjuda dom på pizza medan dom väntar.. bra ju!
Hur gick det för mig.. jaa åker vidare.. och tåget närmare sig Norrköping så kommer tågvärd till mig och sa att jag fick sitter kvar till Södertäljer och byta tåg där.. å det gjort jag... jag kollade på tidtabell, såg om jag stig av i Norrköping måste jag väntar ca 70 minuter å sen är jag hemma 17.50.. men åker till Södertäljer väntar jag i 30 minuter å sen är jag hemma 17.25.. det är inte jätte skillnad men slipper sitter å väntar i norrköping..

Glöm skrev på förra blogg..
Jag gick på stan i Västerås häromdagen... å när jag gick brevid en butiken känner jag igen bekant doft av butiken och tänker direkt på Korthuset i örebro.. och sen kollade jag upp på skylt, det visar sig att det e samma affären hihi.. och dom luktar precis lika! men tycker att i västerås e det mkt större!! å mer kul saker!!

Ha det skit bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback