Birka!

Beklager att jag uppdatera det lite sent!! men har ej riktigt lust direkt efter båten så jag skriver nu!!
image81

Jag åker till Stockholm på Lördag eftermiddag, kommer fram vid t-centralen å mötas en godvän C, eftersom jag kommer flera timmar innan båten avgång så har jag beståmt att jag och C skulle ta ett promenad och pratar om allt från centralen till slussen, det var jätte trevlig å skönt ute.. perfekt promenadväder ju!
Tackar C för förriver tid och skällskap!!

Gick till Birkas terminal och mötas H, R, J och C2 ;)
senare dök V och sen L.... det blev vi 7 som steg ombord på Birka... vi se omkring oss lite, klart skillnad från Viking Line där man har åke flera gånger!! det var första gång för flest av oss...

image83

Vi gick ner till våra hyttor och gick först till 4207 och sen disuktera hur vi ska delar upp oss, bestämt oss att det ska vara tre killar och 4 tjejer.. eftersom det finns 4 kortet till 4207 så vi killar tog 4012 ftersom det fanns bara tre kortet dit så, och när vi killar steg in mötas vi fönster i hyttan, det fanns ej hos tjejer... vilken tur vi har (big smile)...

image84

Vi alla gick upp och äter... det blev inte buffe utan typ enkelt resatunger där man kan välja olika mat eller fika vi alla åt och sen ger jag, C2 och J till Taxfree och kolla omkring.. jag tog ett pack cider men har ingen aning hur den smakar egentligen, har ju aldrig drick den sort.... och sen gick till hyttan, L och V var precis på vägen till badet, jag tog en smak av cider, det var ej så gott... för mkt smak av grape.. gick till flickors hyttan pga vill va social å jag å H bestämt oss att test badet också så vi drog upp till badet.,.... verkligen fint där!! glastak å allt, jämför med vikingline där e det längst ner å tråkig plats...

image82

sen stängde badet så vi går ner tillbaka till hyttan å fixar oss, jag synda mig upp till taxfree å handlar lite mer dryck typ vodka ovs... åste passa på när det e billigt!! sen kommer tjejer till våran hyttan å festa lite, å vi gick upp till disco.. (disco och badet är samma plats men dom har golvet som täckte över poolen så man kan dansar)
Jag och R gick ner för att dricker mer (vi e snål) och snackar massor medan vi drick upp allt innan vi går upp till disco igen....
sen drog vi tillbaka till hyttan, jag, H å V har intressant samtal utanför hyttan pga L sover där så vill ej störa...

somna kring halv 4
Vaken först kring 6 av ljus från fönster... vi har sol på vårt sida å havet var så lugnt, den glänser så mkt så de blir ju ljusare inne också... men sover vidare till ca 10 å går upp... gick upp till däck 5 å se omkring, såg att några av vännen var på benet också, vi sitter å åt frukost tillsammans... det blev Taxfree ännu en gång till... HAHA...

och sen sitter vi upp ute på däck i solen.. varmt å skönt!!! ser medan båten åker genom skärgården i sthlm...

image85

Kommentarer
Postat av: Charlotta

tack själv!! :):)

2007-04-21 @ 20:24:58
Postat av: André

Avis! Det lät kul resa! Annorlunda fönster som jag har aldrig sett ngt liknande förut. Hmm Jag tror nog att det blir ett bra tips på en framtida resa för mina vänner. Ha det så bra!

Postat av: Camilla

jag har åkt med den båten MÅNGA gånger! Mmm snart blir det en resa igen mellan 20 och 21 maj!

2007-05-02 @ 12:39:16
URL: http://rainred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback