Veckan 34

Ni vet redan hur det var i måndags, men inte rester av vecka!
Har ej berätta angår CSN, i måndags fick ja besked att dom beviljad inte min ansökning pga. inte tillräckigt med poänger, blev besviken men visste att jag klarar mig ändå, har ju lön... Under tisdag börjar jag funderar på hur ska överklaga besluter eftersom det finns en sommarkurs jag har läste men har inte klarar den och den räknar med för CSN, å andra sidan har jag läste ungefär samma kurs på komvux och fick godkänt så jag tänker skriver till CSN och överklaga på deras besluter å när jag var inne på min sida hos CSN på Internet såg jag att jag fick en nya meddelande å dom har beviljat studiestöd. Vad händer?? Jo nästan dag visar det sig att jag klarar en Kemi tenta därför fick jag pengar. det e bara ynkliga 3 HP poänger som ge mig pengar...

Tisdags jobbar jag lite grann gjort ej mkt den dag. Fick brevet från Försäkringskassan, jaa dom e duktigt på att skriver fina språken men fattar ingen riktigt vad dom menar, fick fråga en kompis hur han tolkar den, det visar sig att dom har besluter drar in bostadbirdag och jag har skyldigt att betalar tillbaka pga. Tjänar för mkt under sommar. varför kan dom inte skriver kort å enkelt att jag måste betalar tillbaka ovs ist för att skriver massor på 4 sidorna
fick betalar tillbaka lite över 3000 kr... FINT!!

Onsdag, var i skolan igen, hade en förläsning, slutar en timma tidigare så jag hinner med tidigare tåg det är perfekt dessuo fick jag veta att en av min tolk är gravid... Jaa har en som e mammaledig nu, snart en till, jaa. Typiska tolkarna!!! Varför jag skynda mig hem, jo det var tankar att jag skulle städa lite, men vad gjort jag, jaa när jag kommer hem såg jag att mitt eftelängter DVD-Box har kommit så jag sprang ner å löser ut den å börjar tittar. Sen var jag tvungen att stannar serie pga. Möta en kille jag träffas på stationen. (Ja vi umgåser nu, fråga inte vem, kommer ej svar än)... Vad för DVD jag fick hem.. jaa Six feet under...
Jag å A (killen) har det mysig.. åt taco med kycklingfärs ist för köttfärs

Torsdag, Perfekt morgon. Vaken i hans farm, har studiebesöker här i Eskilstuna =sovmorgon... Gick till rådhuset å lyssnar på förläsning om hur Eskilstuna kommun arbeta med miljö å folkhälsofrågor. blablabla..
Sen hem, det var så varmt ute, A var på stan kort stund medan jag var på studiebesöker, så vi bestäm att stannar inne under dagen pga. Det var fuktigt ute å varmt så man svettas fort man å ut. tittar på DVD.. Senare på kväll gick vi på en promenad runt Vilsta...

Fredag. Sov morgon. börjar jobba 15 tiden så, härlig fick ligger i sängen länge med honom fast han var så trött å segt hihi... 12 tiden fick jag sms av Jerry å undrar när jag kan ta emot hans katter, ja ska vara kattvakt i helgen, å han kommer direkt, under hela dagen såg jag å A knappt katter. kan tro vi inte har katter i lgh alls.. jaa blyg av dom... Jobbar lite 15-20 sen hem igen till A... å gosa lite...Betalar räkning, tror det e nog rekord här räkning att jag betalar så mkt.. Men har lön + CSN så jag har råd... men ändå! Kunde ju gå till roligare saker! Men skitsamma!

Lördag, Jag börjar jobba tidigt 10 och ska jobba tio timmar så inte kul för honom får vara här så han åkte hem, det var jobbigt men sånt är det när man bor långt från varandra. Var på jobbat hela dagen.
Kommer hem, å korridor utanför min lägenhet känner jag lukta av kattpiss, misstänker det var från mitt lgh pga det e bara jag som har katt på denna våning, å har rätt dom har kissa på dörrmattan. Inte konstigt det lutktar så mkt ute i korridor. dom har blivit mer modigare att gå omkring... kolla fortfarande på DVD.. Har ju 63 avsnitt att tittar på, har kommit till 14 nu...

Söndag.
Ungefär samma sak som lördag, jobba 10 timmar... sitter å skriver blogg, vaken ensam...


Kommentarer
Postat av: Jocke

Du verkar haft en härlig stressig vecka!

2007-08-26 @ 22:58:03
Postat av: Sol Jenny

Hej!! Du har blivit utmanad :) kolla min blogg :p hehe kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback