Suck!!

Känns som jag e en tråkig gubbe som bara klaga å klaga...
har sätt upp lappen i köket idag "lämna köket i det skick ni vill finna" på jobbet idag...
jaaa viss person på jobb är slarvig.. jag har frukost på morgon å fick städar efter dom som jobbar igår kväll.. det var ej kaos men det är alltid något dom inte har gjort.. idag var det två kastuellt som har ej rengörning, sen i matsalen har dom ej torkar av bordet.. små bäck blir stor flod ju...
har iaf sa till arbetsledare att om jag får jobba nästan sommar skulle jag inte vilja jobba med dom slarvig.. tror arbetsledare håller med...
det finns en tjej, hon HAR gått på resatunger på gymnasitet men ändå tycker jag å arbetsledare att hon sköta inte jobb bra... vi tror hon anser att hon är "för fin" att städa.. typ.. hon ville bara serva å sånt och arbetsledare sa att hon anser att hon gör aldrig fel, har svårt att ta emot kritiskt...
sen finns det två killar, dom e bror, ena heter C, han är lat av sig, segt å har svårt att ta emot order...
andra heter D.. han vet typ ingenting vad ska görs trots han har jobbat ungefär lika länge som jag...

säkert någon tycker jag e dåligt..
skitsamma jag gör ju mitt bäst...
Förresten var vi en personal mindre idag pga en fick förflyttning till annan avdelning, å jag fick nästan klarar mig frukost ensam, får lite hjälp av andra ibland.. å jag städar under allt ovs på 1,5 timmar när jag e ensam.. å C får hjälp av en annan kille ändå tar det dom 1,5 timmar.... snackar om långsam hihi...

å sen drog jag å börjar städa stugor.. tur att en tjej kommer vid 12, gillar henne, hon är alltid framåt å gör saker som ska.. så vi städar 8 stugor på 2 timmar...kunde vara snabbare men jag var så trött efter frukost så jag var långsam idag hihi.. jag har städat 16 stugor själv en gång på 3 timmar men då var jag stress hihi, vi har 20 stugor och vi besiktiga alltid alla efter gäster har åker och stda lite trots dom har städat... men ibland har gäst beställ slutstäda så brukar det vara extra stökigt...

så e det när det är under semestersäsong så e det full upp nästan hela tiden.. skillnad mot börjar av juni då var det ej mkt gäster.. kanske 1-2 stga att städa.. nu oftast minst 6.. värst fall kan det blir 20 st, det är stress också pga vi måste ju hinner med att städar stugor innan 15.00 då ska gäster få stugor... men det fungerar bra ändå..

å sen drog jag till badet som låg brevid jobbet å sola lite.. skönt att varv ner lite....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback