Sliten å släng samhäll

så är våran samhäll idag!
Tex jag är ej bra själv, behöver en nya mobil, mitt nuvarande pajar snart, knappfront har lossnar så jag har tejpa ihop, Ja dags teknikprylar är bygga för att håller kort tid, företagen vill vi ska köpa mer saker... det innebär ju attt vi var tvugen att släng mer skräp då.. och vi har för mkt onödigt förpackning också.. tex häromdagen köpa jag en nya kalling, Kalling finns i en platspåse och itu den finns det papper, och fick en påse från butiken.. bättre att köpa en kalling utan påse å man får en påse från butiken så det blir mindre skräp..
Jag har nya dator, när jag fick förpackning var det två st, första var det brunt förpackning åc i den ligger det en till som har snyggare desgin på låda å itu finns det filoget, samma med brunt låda fanns det filoget runt varje hörnt..
Jaa ni kan kolla nogra hur mkt onödigt förpackning det finns när man köpa nya elprylar det brukar vara massor att ta av å sånt innan man får igång den..        

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe du får köpa en ny av mej!?

Postat av: Fredde

Ja Jag har också tänkt på det med onödiga förpackningar och påsar.
När jag shoppar så nästa affär jag går in och handla så säger jag till ej påse, -"Jag har,bäst spara på miljön"

2007-09-06 @ 07:51:09
URL: http://www.nogg.se/dede

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback