Nya bil??

Nää har bara lånebil... har kvar våra kära Corolla, den var inne på verkstad för att fixa två grejer.. Fick betala nästan 3000 kr för dessa återgärder dom gjort.. första var det den irriterad objekt, lås på föraresidan.. den fungerade ju inte att låsa upp förut.. Dom fixa nya låshus och t.o.m nya handtag, den som satt var lite trasig.. eller den fungerar men hade lite spricka på så dom tog en beg.handtag och lacka om... min bil har typ hellackad så dom måste lacka om för att passar in, det skulle vara ful om har 3 röd handtag och en i annan färg... det var som att vara i 7:e himmel att kunna låsa upp på föraresidan....
och andra grej var lampa som besiktiga säger att den var fel... små grej egentligen menmen måste fixa den, om polis stoppa mig eller så, om jag inte har fixa den felet så måste jag gör ombesiktiga, lite onödigt så...

Vi passar på att kör runt lite i Prius, vi ville provkör den men fick ej för bilaffären, men jag som är jätte smart, kommer på att kan be en Prius när jag ska lämna in bil hos verkstan... och det fick vi.. bäst med det är att man får ha bil hela dagen.. hann kör till Västerås till IKEA..
På väg hem börja det snöar.. sen blev det värre, snö vräka ner... lite jobbig att kör för att jag är inte så van med annan bil.. och den har autoväxellåda...(Prius har bara auto, p.g.a hybrid)....

Jobbig också att jag är så van med manuellåda så varje gång jag stanna bil så säger hjärn "tryck ner koppling" men det finns ju ej koppling så det blir lite bråk mellan hjärn och väster fot... men som tur är att det fungerar jätte bra att kör..
Roligaste med den bil är man kan se på display hur bil arbeta.. dom växel mellan bensinmotor och elmotor.. varje gång jag släpp gas eller bromsa så laddar batteri upp.. jaa...

Andy fick kör lite också, jag har fått tillstånd att vara handledare till honom så...

Kommentarer
Postat av: Fredde

HAHA. Du kan ta vänster fot bakom höger ben när du kör. Hade också svårt med automat förut. Är en Manuell körare.

Lycka till ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback