Silvergrå bil... risk?

Det finns undersökningen som säger att silvergrå och svart bil löper 10% större risk att blir inbland olycka..
Vit färg tillhör den säkare.. men den undersökning är från australien, men någon svenska forskare har säger att man ska ju tänker på vilken väderförhållande man har, här i sverige är vit inte så säkert eftersom det blir ju snö på vinter så kanske missa vit bil..
Men mest säkert bil är ljusgul... Allstå de bil som har stark färg för att den stick ut lite grann...
Bra för er att veta om ni ska köpa nya bil i framtiden..
Min röd bil ligger ganska bra till.. vit är bättre än röd men röd är bättre än silver och svart så.... men nu när det är snö ute tror jag att röd ligger ännu bättre till för då ser man ju direkt...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har en grön bil, den färgen sticker ut.. Men ändå har jag hunnit varit inblandad i två mindre bilolyckor på bara inom 6 mån, i okt 2007 och i feb 2008.



Så jag har svårt att tro på undersökningen du nämner. Det beror nog mera på vilka bilförare det finns bakom alla rattar. :)

Postat av: malin

intressant teori med bilfärger! bra att veta, ifall jag ska köpa en bil en dag ;-)



ja precis, håller med dig. de andra glöggsorter smakar för tunt, ELLER för... starkt eller beskt på ngt sätt, choklad-glöggen va lite för "tjock" på ngt sätt. ingen höjdare men men, nu har jag iaf provat :)

2008-11-25 @ 11:25:42
URL: http://mallie.blogg.se/
Postat av: marcus

Det kanske är nått undermedvetet.. lugna personer väljer vitt.. medans dom som gillar att ta risker och så kör hårt på silver och saker som glimmar! Jag tror dom som chansar mkt har störst risk att krocka.



Eller så har det väl bara slupats så.

Det är vad jag tror. ;)

2008-11-25 @ 11:53:48
URL: http://mktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback