Dövas tidning...

Fick hem den idag.. satt och blädder genom den och stannar vid intressant saker..
Jag har min sätt att läsa tidning, jag börja alltid med att kolla genom och läsa den som fånger min uppmärksamhet. Lägga mig ifrån tidning och senare läser jag igenom igen mer nogra..
Vet inte varför jag gör så.. tror det kan beror på att jag bara är nyfiken först och kolla genom. Senare när jag vet att jag har tid och lust så lusläser jag tidning..
Men det fanns en artikel som jag fastnar vid, "Amanda tittar hela dagen på sex garageportar". Första jag tänker var det att det handlar nog om hennes utsiktet, och det stämmer.. Sen blir jag påminner om hur jag har bott.. Här nu bor jag i en miljoprogrammet området. Har inte världens bästa rykter men jag känner mig nöjd ändå, det kan beror på att jag bor i en toppen fastighet, privatfastighet.  Min lägenhet har fönster på två olika sida, på båda sidan är det mycket som händer.. kökets fönster är det mittemot tågstationen, parkering, återvinnastation. Så det är mycket rörelse där alltid.. man ser pulsrörelse kan man säger typ när tåg kommer in och lite stund efter strömmer folk över parkering. Andra sidan är det innegård men inte helt slutet innegård utan det finns en öppen mellan två hus där det finns nya lekplats vilken det är nästan jämt någon barn som leka där..
Förra lägenhet bodde jag i Rosta i Örebro. den är känd för sin lugn området men jag bodde precis vid centrum så det är mycket folk som går förbi lägenhet.
Ja det trivs jag med att kunna står vid fönster och tittar på rörelse som händer utanför.

Dagens I-landsproblem.. Jag känner mig slö.. orka gå till skolan.. men måste...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback