Sak man inte tänker på...

Idag stod jag och Andy i affären och pratade om vilken hushållspapper vi ska köpa.. han tycker att vi ska ta den billigast euroshoppe... Men jag vill ta den dyrare, Edet Maxi..
Sen kolla man jämför pris, euroshoppe är billigare.. men vi tycker det känns sådär så vi kommer på en sak, vi kan ju jämför pris per meter.. låter ju mycket bättre än att jämför per kilo som det är i affären..
Euroshoppe har 4 rullar och det blir total 72 meter för alla rullar medan edet blir det 200 meter med endast 2 rullar..
Euroshoppes papper kostar ca 13 kr medan edet kostar ca 32 så vi jämför pris per meter,, det blev att euroshoppe har 19 öre per meter.. MEN edet har 15 öre per meter...
Jag personlig har aldrig köpa den billigast toapapper eller hushållpapper... den är alltid så luftig i och det är inte så många meter i rull jämför med den dyrare som är mer hårdpackning...
Har aldrig tänker på att jämför pris i meter, det visar sig att jag har gjort rätt val i flera år..
Skönt att veta!

Kommentarer
Postat av: Dennis

Haha, inget går upp mot en givande undersökning om toalettpapper. Jag är likadan som dig, i dont like Euroshoppers..

Postat av: Sarah

:) Log åt inlägget. Det brukar jag faktiskt ibland göra. Stå där och jämföra toalettpapper men jag köper storpack av toapapper på Willys istället, för det mesta när föräldrarna är här som har bilen. Annars blir det ICAs toapapper.

2008-10-31 @ 15:30:38
URL: http://q86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback