Hus...


Jag vill ha en egen hus i framtiden..
Då ska det vara miljötänk..

T.e.x bygga med matrialen som har minst påverkat på miljö, använda effektiv system..
Tror det kommer blir en riktigt bra sak eftersom när man satsar på viktig saker då kommer det blir mycket saker man tänker noga genom då blir att hus blir energisnål vilken det blir att man behöver inte mycket energi till för hålla hus varmt eller så..
Tex använda solcell, solvärme (de är två olika teknik), solcell ger el, solvärme, den värme upp vatten.. har liten vindkraft.. då kan man använda främst egen el.. om det blir överskott kan man ju sälja ut på elnät.. men om egen el går dålig kan man ta el från elnät.. typ..

Om jag skulle bo vid havet skulle jag ha en pool, där vatten ska kommer från havet.. då ska vatten pump upp till pool men innan ska den rensa så inte fisk ska hamnar i pool.. ska även går genom solvärme så får man varmt vatten.. och när vatten har pump ut från pool ska den åter till havet.. det blir ju billigare, man bara "låna vatten"... och man får ju varmt saltvatten om det är inte riktigt varmt i havet..

Jag får hitta en jobb som får bra betalt så jag har råd att bygga en sånt hus..
Jag och andy prata mycket om sånt saker... han är mer teknikintress så han vill ha massor praktiskt teknik lösning i hus....

Kommentarer
Postat av: Jinna

Pi unik hus! Det är alltid skönt att kunna ha det så precis som man vill ha. Bra att ni båda har samma intresse, så är det ju perfekt för era framtid. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback