LED-Lampor

Man ser att LED-lampor som även heter lysdiod
börjar blir vanlig nu..
Tänker bara berätta att det finns fördel med denna lampa!
Den är snålare än lågenergilampa och den håller längre.. vanlig glödlampa håller ca 1000 timmar, lågenergi, ca 10 000 timmar, LED har på 100 000.. Det finns i flera olika färg.. varmtvit är en typ som är nästan lika en vanlig glödlampa men jag brukar tycker att den har lite trends att vara lite för vit eller lite vitblå hållet...

Jag har en LED lampa vid soffa, den drar bara 3W.. jämför med 60W, jag kan ju använda 20 st LEDför uppnår lika mycket som EN glödlampa, om jag köpa lågenergi istället kan jag köpa ca 5 st 11 W,
har flera st i lägenhet bara för kolla vilken typ är bäst tycker jag.. den med 3W är bäst.. har två på 1,3W, den gav inte lika mkt ljus..


Det är där jag har LED-lampa i.. visst ser den vanlig ut.. egentligen ska det sitter en halonglampa, den har mycket bra ljus men den blir verkligen varmt.. LED blir också lite varmt men inte så varmt så man inte ska bränna sig som man kan gör med halonglampa..

Uppdatera
Ja dessa lampor finns att köpa i Clas Ohlson eller Kjell & company, kan också söka på internet, det finns mycket där ute...

Kommentarer
Postat av: Jinna

heter det LED glöd eller? Det verkar intressant ut! Det är ju för jävligt med eon nu för tiden, det bara liksom ökas hela tiden. Helt galet. Kan tydligen behöva detta tips, ha ha.

Postat av: Jenny M

intressant... bra att veta.

2008-09-30 @ 18:13:53
URL: http://www.ovea.se
Postat av: Jinna

Glömde fråga var ni köpt det? vanliga affärer, liksom clasohlson eller?

2008-09-30 @ 18:14:25
URL: http://www.jinna.se
Postat av: piggelin

:D Jaa.. nu är det flera

lågenergi-glödlampor i lägenheten!:d

Men en dum lampa vill nog inte accecptera lågenergiglödlampa.. fnys.. ska kolla vidare på glödlampor som kan passa även jag har hittat rätt storlek och watt..hrmf...

Vad är skillnad mellan LED och vanliga lågenergi?

krampuss

2008-09-30 @ 18:17:14
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja, en massa LED-glödlampor har jag och sambon här i huset. :) Oftast försöker vi köpa lampor som passar till LED-glödlampor. Man sparar så mycket el på dem. :)

2008-09-30 @ 19:16:32
URL: http://femina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback