Öhhh

Kände att vill skriver ngt på blogg men kommer tyvärr inte på vad...

Nästan vecka ska jag träff studievägledare och prata med henne och går genom vad som kommer att händer framöver.. tex saker jag ska tänker på tills examensjobb, någon kurs jag bör välja till vår, eftersom jag plugga på två andra skolan här termin så måste jag ju fixa ngt form av studiebevis eller vad det är, men jag har 0 koll på sånt så lika bra boka tid med henne.. kan egentligen bara gå dit men vill ju ha med tolk så får jag boka in henne...
tror det blir bra.. det är ju alltid så när man närmare sig där val avgör sin liv vill man ha råd och hjälp för att välja rätt.. Det är ju inte kul om har plugga i 3 år och sen "OJ" jag glöm följer examenskrav vilken det risk är att jag måste läsa extra bara för kunna ta examen... eftersom min program har vi rätt fritt valmöjlighet till olika kurser bara man följer en mall som finns men bättre att kontroll med studievägledare ibland om man håller sig kvar inom ram.. det tycker jag iallafall..

Jag har visst lite bråttom.. vill redan börja jobba haha.. jag har redan börja kolla efter framtidens jobb som miljövetare eller likadant.. det ser ut som att det finns flera jobb som kan söka till.. och enliga något undersökning säger det att denna jobb kommer öknas eftersom flera företagen och sånt har blir mer medvete om miljö så.. vilken det låter ju bra..
sen råkade jag halk in på en sida där fick jag reda på vad man bör ha i utgångslön för min utbildning och jobb.. det ser ej dum ut.. spännade hehe..
Mest av alla jag längtar är att ha en fastjobb med fastlön och semester... har ju bara en tillfälligtjobb med fast lön men var ej så nöjd med lönen så jag slutade efter ett år...skulle kunnat få jobb ett år till men valt utbildning istället. sen har jag flera timanställd jobb vilken där man måste ansträng sig för få pengar... det är ganska skönt, kan styr min schema lite men ändå.. och nu har jag jobba två sommar.. vill ju ha semester, man får ju lön och ledig samtidigt... ÅÅHHH.. en riktigt dröm ju!

Oj det blev längre än vad jag tänker från börja men bra ju så har ni lite att läsa...

Kommentarer
Postat av: Pea

Såg film, ha ha så sött! =)

Hoppas allt är bra med dig!...

När är du klar med skolan?...kram

Postat av: Signe från DK

Förstår dig. Längtar sj efter att kunna kommer ut och jobba lite, även om jag lever ett lyx liv med "full" bidrag utan att jag behöva jobbbar pga. penga haha. Vill ju kommer ut och se hur arbetsmarknad ser ut :)

2008-09-17 @ 19:53:38
Postat av: Pea

HIhi, jaa oj så snart?!.... spännande!...

Hoppas det finns en jobb till dig efter skolan..

Jaa, jag tog examen i maj i året, underbart skönt!! ;) JObbar som hab. personal på en gruppbostad i gbg, trvis toppen! :) Bara en som är tungt är pendla... kramkram!

2008-09-18 @ 08:49:12
URL: http://artan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback