The gay marriages


Ja jag tänker skriver lite om äktenskap...
Några av er som känner mig vet redan att jag vill inte gifta mig i framtiden..
Det är nog mycket ovanlig att man säger så.. Även om vi leva under 2000 talen..
Några brukar tror det finns orsak till att jag inte tror på äktenskap, de brukar tror att det beror på att min föräldrar är skild, men jag slut tror på äktenskap INNAN de skilda sig så...
Jag tycker att bara man älskar varandra duger.. varför måste man liksom gifta sig..

Sen är jag homo vilken det är mer jobbig där eftersom vi får inte riktigt äktenskap än.. bara regisrerat partnerskap, jag tycker med sånt lag som vi har i sverige borde inte nästan kallas för en giftmål.. den är ju mer lika samboslag..
Tex om jag och Andy gifta oss, och någon av oss dör, så ingen av oss får arv saker.. bara anhörnig får arv saker.. lite konstig där...
Fast i Sverige prata det om könsneutral äktenskap. remiss har lagt på bordet jan 2008 men fortfarande än idag har jag inte hört något.. Jag tror det kommer dröja längre till eftersom sånt sak har pågår i flera år nu...

Men jag vill inte gifta mig, det beror delvis på att jag känner att de är en stor steg och det bevis bara för andra att man tillhör varanadra men det gör man redan när man är tillsammans..
Däremot är jag mer ok med förlovning.. jag kan tänker mig att förlovade mig men inte längre än så...

Kommentarer
Postat av: Signe från DK

Alla har ju olika syn på äkenskapet... Jag tror jag vill gifta mig nån ggr i framtiden. Men har inte bestämt mig hur och hur stor det ska vara :)

2008-10-01 @ 18:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback