Katter med så olika personlighet!

 Som ni flest vet att vi har två katter här hemma..
Apple och Digg..
Apple är den äldast katt, Hon kommer in i min familj under höst 2006, för att Simba, min gamla katt, ska få sällskap. Fast Simba gick bort under dec 2007, så Apple fick vara ensam i lite mindre än ett år innan Digg kommer in i familjen. Alltså ä digg snart 9 månader nu, Apple 2 år och 9 månader...
Jaa Apples personlig, Hon är riktig snäll och lugn katt, njuter av livet, vill gärna slår sig ner och bara kopplar av. Hon tar på sig mammaroll när Digg kommer till oss, inte direkt dock men ganska snart efteråt, hon tvätt gärna Digg. Tycker att det är helt ok att blir bära, Jag brukar bära Apple och vi står vid fönster och tittar ut, hon brukar uppskattad.
Om hon fick välja skulle hon bara äta frukt och grönsaker, Det finns ju ej torrfoder med bara grönsaker eller frukt, som tur är att Apple äter torrfoder. Nyss satt jag och åt en päron, Apple kommer hit direkt och tigga päron av mig, jag åt upp de mesta oh de sista äter hon upp... bara den sista bit som är "kvist" var kvar...
Apple tycker inte om att hon måste sitter i transportbur, hon kan läsa av oss så hon förstår att hon ska få sitter i bur så hon brukar gömma sig...

Digg, som ni vet han kommer till familj ganska nyss men har tagit stor plats redan, han är rätt busig, nyfiken, måste vara med överallt. Han vill gärna leka, speciellt med hans boll så han kan apport den. Ja Apple kunde apport också men hon har slutade leka med boll, eller är Digg som är för snabb så hon hänga inte med, hon brukar tittar på när Digg springer runt som galen. Han vill inte så gärna blir bära. Om Digg fick välja vad han äter skulle han äta bara alla med kött.. Digg är duktig på att smyga och snor mat! Har händer några gånger att han springer ifrån bord med någon i munnen... Digg förstår inte att man kan äta frukt eller grönsaker, han ser mest dom som leksaker... Som när Apple åt päron, Digg kommer hit och kolla vad som pågår och luktar på päron men tycker att den luktar konstig så han gick ivägen... Digg tycker att transportbur är helt ok, vi brukar inte ha problem med att få honom gå in i bur...

Jaa men jag älskar båda lika mycket! Dom är änglar!!

Kommentarer
Postat av: Pea

Mysiga katter ni har!...:)

Min Buster som bor hos mina föräldrar gillar inte alla folk utan min bror o pappa... suck!.... surpuppa!!!.... hahaha..:D

men älskar buster ändå...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback