Måndags och igår...

Jaa ni som följer min blogg vet att jag var i Borlänge i måndags pga träff min handledare i examensarbeta..
Men dagen börja inte bra...
Gick till stationen, kollade på infoskylt och såg att det är typ kaos! Inställd, ersätt med buss, tåg är försent i 1-2 timmar.. vad för helvetet har det hänt, kollade efter min tåg.. "bara" 8 min försent.. tänker "Den kom i tid så jag hinner nog med ansluttåg i Sala". Tåg kom in i stationen lite senare än 8 min men har ju 12 min i Sala, hinner ju.. MEN....
på väg fick tåg väntar länge för vänta på två möte.. och sen åka tåg vidare.. fick en sms från tolk i Västerås, han bor där och ska åka med mig så..
Han sa att min tåg blir senare.. och verkan som vi inte hinner med ansluttåg, "SUCK"
Han ringde till SJ och kolla upp det medan tåg rullar till Västerås, fick sms senare av honom och sa att SJ sa att det är kört.. men jag tänker att vi kan ändå åka och se hur det blir och kan ju ring till handledare och sånt och, så han hoppa på i Västerås. Tågvärd kom och han fråga om hur det blir med ansluttåg, han sa att han precis har prata med SJ och det verkan som dom fixa buss istället.. När vi var fram i Sala och väntade lite stund så kom buss.. Tur att jag inte bara gav upp och vända hem direkt..
Ringde till handledare och sa att vi blir ca en timma försent..
Det var ingen problem, jag har ändå gott om tid tills tåg åka hem..
Möte gick bra.. Fick bra feedback och han tar upp saker jag ska ta med och sånt... bestäm några deadline och sånt...
Senare gick jag och tolk till kupolen och kolla där medan vi väntar på tåg hem... då hittade jag två par skor för 99 kr st.. FYND... två nya par för under 200 kr.. skulle egentligen kostar över 500 kr för båda...
Kom hem i tid, äntligen...
Fixa lite hemma... låg mig i soffa, somnade.. vaken 20.45, har inte äta middag, affären stäng 21.00, andy somna också så.. vi fick skynda oss till affären och snabb handlar till middag och laga middag..

Igår.. jaa.. var i skolan under förmiddag, har gästföreläsning som kom från Spanien, han jobbar på Madrid unvi., Första gång jag känner mig extra bra eftersom jag fick ju översätta direkt till teckenspråk medan rester i klass fick kämpar lite med hans lite dålig engelska med spanska bryt... hade kort möte med min grupp, vi ska skriver en uppsats i miljörätt, minst 20 sidorna.. SUCK.. Ingen av oss tre har sätt igång riktigt men vi SKA skriva någon och har vettig att kommer med tills nästan torsdag... har hela påsk på mig nu... samt exjobb.. Kommer blir slutkörd till sommar...

Kom hem, var ganska trött fast kunde ej vila.. gjort inte mkt...
åkte till maxi och handlar lite...
När jag kör in i garage och skulle parkering bil kände jag att bil är lite trög igen.. då slog jag mig att broms har nog kråglar igen...
Gick till fram höger hjul och kolla, ja den var varmt.. JAHA. får lämna in den och byta hela bromsoket... :( Dyr och jag som har spara pengar till sommardäck, får be pengar av föräldrar nu...

Kommentarer
Postat av: Sol Jenny

Tur du har bra tolk vid gästföreläsning.. Ej lätt att ha egen bil kostar mkt.. Vi måste oxå byte ruta pga stenskott, behöver 2 ny sommardäck. Måste göra snart... Du få ha det såå bra med plugga.. Glad Påsk på er två och kattern. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback