Nu är det dags för....

Berätelse om hur jag och Andy träffas.. har ju lova Sia för LLÄÄÄÄNNNGSSEEDAAANNNN att jag ska berätta det...

Ja alla detta börja med att jag var i Stockholm i juli/augusti 2007, Jag sover hos min kära kompis C i Solna, hon ska kommer hit imorgon och hälsa på och sover över, det ska blir massor med mys!!
Ja, tillbaka till sak! Anledning till att jag var i Stockholm denna vecka, det var Pride festival, Ja ni vet, sånt fest med massor regnbågen och massor killar som kyssar med andra killar eller tjejer som kyssar med andra tjejer, och massor annat, ja det är Sveriges största festival för HBT (Homosexuellt, Bisexuellt och Transpersoner) personer. Ja jag jobbade åt RFSL Regnbågen (RFSL förening för teckenspråklig), Jag jobbar i en av deras tält, min uppgift var att lära ut personer teckenspråk.
Jag kommer till Stockholm redan på söndag kväll.. trots Pride park öppen första på onsdag, vill ju hinner shoppa lite, umgås med C… Jaa tisdag åker jag till RFSL för att hjälp personer med fixa tält och sånt, onsdag slår Pride park upp, det strömmar in folk, förstår, många har ju väntar en hel år innan dom får åter…
Jobba onsdag, det var kul att folk letar in till oss och försöker lära sig teckenspråk… Som alltid, man måste drick lite först innan man våga går in hos oss, vi är ju den konstigast personer ;)
Men självklart kommer det också en del killar som flörtar med mig… men ingen har fånga min uppmärksamhet…
torsdag jobbar jag där också, sent på kväll kommer det två personer in, ser ut som en tjej har drar med en kille till mig, han var rätt blyg, men inte hans tjejkompis, hon fråga massor och var ganska rak på sak, hon sa att hennes kompis tycker att jag var söt.. Dom försöker lära sig teckenspråk, lite stund gav han mig en klubb, han sa att han fick den i en annan tält och tjej som gav klubb till honom sa att han ska ge till någon person som han tycker om..
Så han gav en till mig.. och sen gick dom i vägen, såg ingen mer av dom under kvällen… senare när parken stäng, jag hade den sista pass så jag fick stäng och städa under lite innan jag gick mot tunnelbana.. Jag gick rätt snabb, så jag gick förbi många personer, då såg jag den kille som var inne i tält och gav mig en klubb, jag knacka på hans axel och sa ”hej” gissa om han blev överrask. Men jag gick vidare, hade lite bråttom till tunnelbana, efter några meter känner jag att någon knacka på min axel, och det var han med klubb, han har skriver i hams mobil att han vill ha min nummer och då gav jag honom det. Lite stund efteråt fick jag hans sms. Vi stod och väntar på tunnelbana, stod några meter ifrån varandra och sms:ar till varandra. När tunnelbana kom in så jag mig och han och hans kompisar satt sig lite bit bort men kan se varandra lite, och i hans knä satt det en annan kille som verkan lite påflugad på honom.
Vi smsar, han skrev i en sms att jag inte ska bry mig om den kille som satt på honom..
Men någon gång bestäm vi oss att vi ska träff dag efter, då blev det i gamla stan. Vi bestäm nog att vi ska träff där kl ett. Självklart var jag nervös och åka dit lite för tidig, när jag var där fick jag sms att han blev lite sena.. Jaa det var bara att vänta… Till sista dök han upp, vi funderar på vart vi ska fika, gick runt innan vi bestäm oss att det blev choklad koppen café, det var fullt ute på uteservning så vi satt in oss istället, då satt vi längst in, det var rätt tom då.  Vi satt där och skriver en massor papper.. senare var han tvungen att gå för att han skulle jobba, han jobbade på SJ och skulle typ hem till Göteborg och sen börja han jobba på en pass som åka fram och tillbaka mellan Göteborg och Stockholm.. Jaa det var lite knasig..
Vi tog ett promenad till Slussen och vi gick ner till tunnelbana där vi tog farväl av varandra, jag tycker om honom då jag tänker lite stund om jag ska ge honom bara en kram, eller en puss också.. och var lite nervös.. och när tunnelbana rullar in och han skulle stig på då bestäm jag mig att jag ska ge honom en puss.
Självklart smsar vi varandra efteråt..
Sen blev det lördag, men det blev något missförstådd mellan oss så vi träff inte, vips var det söndag igen och jag måste hem, hade omtenta på måndag (aldrig mer festa 4 dagar i rad och festa fram till söndag 7 på morgon och sen tenta på måndag bitti, kände mig bakis då)
Ja vi chatta lite på Qruiser (Gaycommunity), vi bestäm oss någon dag att han skulle komma och hälsa på över dagen… Och han kommer hit, var lite nervös, gick ner till stationen och möta honom.. han var så söt.. Vi gick tillbaka till min lägenhet.. det var mening att han skulle åka hem senare på kväll men sista minuter bestäm han sig att han stannar över natt… Jaa vi dejtar i i ca 2-3 månader innan vi blev tillsammans. Och 2-3 månader senare flytta han in hos mig.
Så nu vet nu hur det gick till ;)

Kommentarer
Postat av: Henrik

Vilken härlig historia, jag har ju aldrig fått höra den förut. Hoppas vi kan ses snart och prata lite, alldeles för längesedan sist!

Postat av: Henrik

Vi vet inte om vi ska till Priden, det beror på hur dennis jobbar och så. dessutom tror inte jag att jag har semester då... Men vi träffas säkert på ngt annat sätt :D

2009-04-17 @ 19:45:59
URL: http://henrikedman.blogg.se/
Postat av: Jinna

Söt historia! ;) Ska du till pride i år?

2009-04-17 @ 21:26:03
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Sol Jenny

Gullig historia hur ni träffade!! Hoppas vi ses snart.. Kram

2009-04-18 @ 00:48:26
URL: http://soljenny.blogspot.com
Postat av: jenny

sööt historia!! alltid kul att läsa berättelser hur folk träffas :)

2009-04-18 @ 10:07:45
URL: http://www.ovea.se
Postat av: Sia

Äntligen!

Gud vilken söt berättelse!!!!

Kul att du har träffat din kärlek! :)

2009-04-18 @ 10:54:52
Postat av: Silva

Förresten, bloggen är back om du vill läsa :)

kram

2009-04-19 @ 00:25:29
URL: http://shinesia.blogg.se/
Postat av: Henrik

men det är ju ingen spricka, så vad är det då?

2009-04-19 @ 16:35:42
URL: http://henrikedman.blogg.se/
Postat av: Johan

härligt :) kul att läsa... ska du till pride nu i år?

2009-04-19 @ 17:57:53
URL: http://mercid.se
Postat av: Joakim

shit, vilken gullig historia!

2009-04-20 @ 11:01:09
Postat av: Jan Anders Anell

Hej! Kom av en händlese in på din blogg och fastnade för historien om hur ni träffade varandra. Kul och rörande, såg nästan det framför mig, som en film. Lycka till i fortsättningen med varandra och katterna!

Hälsningar från Båstad

Jan Anders och Johan

2009-05-03 @ 08:12:08
URL: http://www.killebacken21.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback