Bil!

Någon dag förra vecka när jag satt på tåg på väg hem, då kommer jag på att det är typ ett år sen jag köpa bil.. köpa bil den 19 feb 2008... det är min personlig rekord, haft bara en bil tidigare men den äger jag bara i 9 månader så nu är det rekord med över ett år ;) fast här år haft jag min körkort i 8 år.. sjuk!!

Igår kollade jag lite på näten efter däck, jag måste köpa nya sommardäck till bil... Däck är ju dyr.. och jag vill ej köpa billig skit däck, hellre köpa märke som jag lita på, vill ej drabbas av ngt olycka bara för jag är snål...
Men av en slump såg jag att det finns "miljövänligare" däck... den har längre rullmotstånd.. så man kan spara upp till 20% av bensin.. SJÄLVKLART har jag bestäm mig att SKA köpa DEN däck!... Är ju trädkramare fast äger bil men man kan ju alltid försöker gör bättre ;)
Däck jag ska köpa är Michelin energy saver.... Fast den kostar ca 1000 kr st.. men är värt tycker jag om jag kan spara slant på bensin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback