Har jag bråttom...

Jag börjar redan söker jobb... ska ju ta examen i maj... är ju 3 månader dit men redan har jag börja skick in arbetssökning... Jaa det är aldrig för tidig att börja söka jobb men kan vara problem OM jag fick anställer direkt.. Men det brukar lösa sig på något sätt..
Hittade en sidan där man kan söka jobb som gäller just min utbildning, vilken det är ganska skönt.. eftersom ams.se:s hemsidan är lite kass, dom har fördelar arbeta i olika grupp och just min typ av framtidensjobb passar in i flera olika grupp så jag måste jämt gå in på flera grupp för att jag inte missa något.. Men den jag hittar heter www.gronajobb.se...
Ska skick in en snart men måste be min lille Andy kolla genom.. vill ju ej skick in med massor stavfel och sånt.. dom brukar ju åka bort direkt...

Varför måste det känns så svårt att skriva personlig brev.. Känns som jag har ej egen personlig att skriva ner HAHA.. Har några personlig brev att följer efter men självklart anpassar jag till den jobb jag söker..
Men värst av alla med ansökning är HUR jag ska skriver att jag har läsa på högskolan, jag kan ju skriver att jag har läsa på Mdh, miljövetenskaplig program men känns ändå den räcket inte.. jag har ju läsa flera olika ämne så det känns som att jag måste skriver ner ALLA kurser jag har läsa men då blir det tråkig.. jag tror att jag får ta några kurser som jag har läsa och den passar ihop till den jobb jag söka.. jaa...
Dilemma också eftersom jag inte har ta examen ÄN men ändå måste jag börja söka jobb.. jaa tills den dag jag har fått hem examenspapper så kan jag skriver att jag HAR TAGIT examen.. känns ju bättre då...

en sak jag hatar! att mångamånga arbetsgivare skriver i sin annons att tidigare arbetsliv erfarenhet inom området är till stor fördel eller dom kräver det.. Men stackars oss student.. vi som är nyutbildas men får ej chans att få arbetsliverfarenhet.. Dum!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller med dig i sista stycket. Det känns som arbetsgivare har glömt bort hur de var själv unga och hade ingen arbetsliverfarenheter tidigare.



Why!?

2009-02-27 @ 11:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback