Ni ska lära min läxa!

Jag var lite för dum i slutet av sommar, jag skulle ansöka CSN....
Jag tänker inte så lång alls!
Fylla i ansökning och ansöka bara för en termin, hösttermin alltså.
Och senare i höst kommer jag på att det var dum idé, det CSN brukar ju kontroll upp studieresultat...
Men fick ju ansöka till vårtermin och hoppas får den utan problem....
Fick brevet i mitt av dec och dom skrev att dom ska kolla min tidigare studieresultat..
Och tid gick... Hela jan har jag inte hör någon, ringade dit å kolla men dom sa bara att ärende är inte avsluta. Självklart börja jag tänker negativ så jag börja mental förbreddare mig på att överklaga beslut..
Jag är inte riktigt igång under hösttermin, har flera uppgift som inte är klar men börja blir klar nu.. men det tar ju tid innan den hamnar upp på LADOK...
Idag fick jag brev igen, där det står att jag beviljad till pengar trots min studieresultat var ej bra i hösttermin men dom kolla ju under hela min studietid..  Man ka ju fixa viss antal poänger per vecka, tror 0,75 eller typ vad CSN räknar.. jag låg över den, nästan 1,0 så dom godkänt..
Så jag blev glad.. dom är ju redan sent med det.. ska egentligen får förra eller förraförra vecka.. Men bättre än ingenting...
Jag går in på min sida och kolla när dom tänker betala men då såg jag att belopp var låg..
Inse att jag har glöm ansöka lån också.. SUCK.. fick ansöka igen MED LÅN...
Men vet ju redan jag är godkänt så jag bör få lån och studiemedel utan problem.. kan ej leva bara på studiemedel.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback