Trögskalla idag!

Jag gick ner mot tågstationen idag runt lunch, ska ju till skolan, såg på info tavla att min tåg var försent, bara såg xx:55, tänker jaa bara 3 minuter, min tåg åker ju 11:52 så.. gick till stationen och hämta Metro tidning, ville ju ha ngt att läsa i tåg..
Gick till spår 3 som det brukar vara... Men tycker det var konstig att plattforms infoskylt där det står om tåg typ när dom avgår, mot vilken hållet ovs, den var helt tom fast det finns infotavla med alla tåg bredvid så jag tänker jaa det måste vara ngt fel på den stora.. sen såg jag att det dök upp "lokfel" jag börja blir fundersam hur det kan vara lokfel och de är bara 3 min sen.. flera minter senare upptäcker jag att jag inte såg 12:55 alltså är tåg 63 minuter försent..
Fick gå hem igen och hämta bilnyckel och sätt kurs mot Västerås... Tur jag bor så nära till stationen och har egen bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback