Vilken måndag!

Åkte till skolan som vanlig, allt gick bra...
Sen hade vi projektmöte, vi gick genom viktig sak, ska ju ha redovisning på onsdag...
precis när vi var klar så fick jag sms av Andy att han måste åka ner till Jönköping nu, eftersom hans moster är jätte dålig nu, hon har lungcancer, haft det ett tag men cellgifter fungerar inte så hon har hemvård nu i några veckor, läkaren har beslut att slut ge henne medicin idag så hon inte kommer leva länge därför åker Andy dit direkt med hans familj, dom ska åka dit också från Göteborg.. Önskar att jag kunna vara där med Andy just nu.. Men måste stanna här i eskilstuna så...

Jag, tolkarna börja gå mot tågstationen... pratar om allmän.. en tolk sväng av, han skulle hem, så jag och andra tolk är ensam och vi fortsätta mot stationen.. och hon åka med tåg mot sthlm direkt.. skönt för henne...
Jag gick upp och väntar.. såg att min tåg blev försent.. och då upptäcker jag att en av infoskylt är kass, den uppdaterad mkt långsam, kan dröjar med ca 10 min innan det kommer nya info fast andra skylt uppdaterad snabbare.. Så jag satt och kolla på båda.. det visar sig i börja att den skulle vara 3 min sen.. sen 15 min.. och sen 20 min.. och det blev lite stökig eftersom skylt stod det att den skulle stanna på spår 4b men då kommer det in en annan tåg, bergslagtåg, så jag stannar upp eftersom jag förstod att dom skulle ändra spår sista minuter, det var typ 3 min kvar tills tåg skulle komma in.. då sa dom att det blir spår 5.. Typisk, det är ej första gång det händer att dom ändra sista minuter.. och sen gick tåg 23 minuter försent.. Jaa.. och kommer hem och är allmän seg och trött efter jobbig eftermiddag...

Imorgon kommer Digg förlorade sin mandom... Jaa han ska kasterad imorgon.. Därför måste jag stanna hemma.. Kommer tycker synd om honom imorgon när han är groggy.. men lite kul brukar jag tycker.. Minns hur det var med Apple.. Hon ville ej ligger i soffa, hon ville bara ligger mitt på golvet.. och ibland försöker hon ta sig fram men somna mitt i hela.. som halvstår och har nos rak ner mot golvet och sover gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback