Dagens kärrning!

Dom äldre brukar ju säger "dagens ungdom"...
Dom brukar tjatar om att ungdom är oförskäms och sånt...

Men vad jag tycker att en del kärrning kan vara värre! Dom går gärna före i kö! har upplevade det flera gånger!
Som idag, jag gick in till en butik, jag har lagt under en sak där så jag styr mig mot kassan direkt, precis såg jag en äldre dam har också mål i sikt som mig, KASSAN, självklart hann jag dit före, det var en kund före mig, vad gjort den äldre dam... hon gick förbi mig mot kassan och ställ ner sin varan och börja roter i plånbok och låtsas ovetande om att jag var där innan henne...

en annan gång, jag skulle hämta en paket i affären (posten ombud) och jag var där första men ingen personal var där vid paketutlämmnings plats så jag ring på ringklockan, det kan ibland tar tid innan någon kommer. Det är egentligen personals ingång till lager men dom har sin disk precis bakom dörren så man får väntar utanför tills någon kommer. Då kommer det en äldre par och tant börja går mot plats och ringa på klockan och hon börja gå in till disk.. MEN hallå jag var där INNAN henne...

Jaa inte bara ungdom som har bris på respekt... kärrning också... kanske gubbar men har inte upplevade lika som det är för kärrning!

Kommentarer
Postat av: sofie

ja vet du vad... den dagen du själv blir gammal får du också ta till såna "privelegier!" .. så håll ut... 50 år till och sen får du bete dig som en gubbjävel o gå före hela tiden och få jämt sitt platser osv... ;D

Postat av: Cecilie

Håller med Sofie. xp

2009-01-29 @ 20:40:30
URL: http://georlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback