Vilken söndag....

Häromdagen i veckan bestäm jag mig att jag ska ha storstäd på söndag...

Imorsen vaken jag 9.30 tiden och gick upp, måste ju på toa och sen åter till säng och läsa en tidning medan Andy låg bredvid och sova söt...
typ 30-45 min senare stig jag upp igen och då börja jag städa...
börja med att städa i hallen, sen köket... och tog en paus och då gick Andy upp... åt frukost, vid halv ett typ..... Vi bestäm oss att vi skulle till IKEA också, men jag ville städa lite i vardagsrum också, det är jobbig med alla bokhyllors ytor och annan..

Sen drog vi ivägen till IKEA... handlar lite grejer.. lampor, lådor, förvarningslåda, doftljus ovs....
Det var ganska tjock dimma när vi åka dit å hem.. men gick bra.. har upplevade värre så jag tycker det var ej så fara men jobbig att man inte se lika bra lång.. tycker ju om att kunna se lång för att ha koll vad som kan händer framöver... jaa...

Hem igen, fixa mat och sen forsätta jag städa lite typ dammsuga och torka golvet samt fixa grejer som vi har köpt från IKEA... Är nästan klar men är typ sjuktrött nu.. ska gör iordning mig och lägga mig snart... skola imorgon ju!

Skönt med "storstäda" så jag vet att de mesta är rent och sånt så jag slipper störa mig på att jag ser damm i hyllor eller sånt...
Nackdel med att har ej kökfläkt är att det osar så mycket i köket.. får sluta gör mat ;)

Bara toalett som är kvar men Andy städa lite där igår så.. men bara badkar behövs städa.. men vi dusch nästan alltid så inte SÅ viktig att gör ren i badkar, men självklar vi gör om någon av oss skulle bada...

En bra sak till, nu kan jag fokus mer på skolgrejer när det är rent här inne...

SHIT, nu är det efter 00.00, jag som tänker vara i sängen 23.30 typ.. SUCK....

Kommentarer
Postat av: Pea

Jaa det är så skönt att B fick plats i barnomsorgen..:)



Alltid skönt med storstäda, vill storstäda här men vi flytta snart, hmm får väl ha storstäda i nya lägenheten då...:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback