15 juli 2009

Ja jag vet att jag är lite dålig på att skriver blogg nu.. men jag har liksom inte lust eller tid (är mest för jag är trött)...
Idag har jag varit och lämna in bil på service.. Det var ren tur att jag ringde igår, jag trodde att jag boka den 4 aug men det visade sig att det skulle vara idag... ringde igår för jag tänker ändra tid för att André ska åka upp till Koskullskulle med hans syster och ska ta min bil och det känns bra om service är gjorde innan dom åka... det blir ju en resa på ca 200 mil så det känns skönt att bil är nyserva...
Fick även veta att det är ingen fel på bil, bara par saker som behöver fixa tills nästan service, så det är lugnt... Bra, speciellt där med broms, jag har varit lite orolig över den om det skulle vara för stor skillnad i bromsvärdet pga jag har problem med ena oket, den har kräva sig fast så jag trodde att ena broms skulle vara mer sliten än andra. men de sa att det var ingen problem.. Eftersom bil ska besiktiga på tisdag innan André drar till Koskullskulle... Så jag hoppas på blanktpapper från besiktiga här gång också.
Under tiden bil var hos verkstad så fick jag en lånbil.. en Toyota Arius.. Den känns som den är enorm! fast den tillhör småbilklass... Men kul att får prova kör annan bil...

Jag har också jobba ganska mycket... vilken jag blir lite trött... har ju skiftarbetstid så vissa dagar jobbar jag 7-15 eller 15-23 så jag kan inte riktig rätt dygnrymt.. jobbar alla dagar i vecka också så jag har inte känsla för vilken dag det är.. var ju ledig idag..

Förresten kommer jag in på Göteborgs universitet, kommer läsa där i ett år på påbyggd kurs.. jag som var bergsäker på att jag inte kommer in där.. men man kan ha fel ibland... kom även in på två kurser i Umeå universitet som distans, men har valt att läsa bara en kurs pga det blir för dyr att behöver pendlar dit ca 5-6 gånger så kommer det kostar ca 10-12000 kr så jag valt att deltagen på en kurs så jag kommer åka dit uppe 2 gånger..
En kul sak, det visar sig att ibland är det inte bra att har läsa för mycket på högskolenivå!
Jag har sökt total 9 olika kurser/program till hösten.. och det var bara 3 av 9 jag fick kom in på.. första var det en kurs som blev inställd, andra var det två kurser som jag inte har behörlighet till.. och 3:e den roligast! jag har för hög poänger till 3 kurser..

Så vi är på lägenhetjakt men det går sämre nu.. inte lika många ledig lägenhet nu... Hoppas vi får tag på en snart.. Men vi har iallafall plan B, Andrés föräldrar som är snäll har sagt att vi får bor hos dom tillfälligt...  Det var ju bra men lite jobbig att måste bor hos svärföräldrar... Men bättre än ingenting alls... Bara det inte dröjar för länge innan vi får lägenhet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback