Jag inse en sak nu...

När jag flytta får jag börja om med allt..
Lära känner nya stad igen (visst har varit i Göteborg några gånger men det är inte samma sak som när man ska bor i).
Lära känner nya skolan
Lära känner nya klasskompisar
Får söka nya extrajobb.. Ja jag vet att jag kanske verkan arbetsnarkoman men jag har liksom alltid något jobb åt sidan så jag är van att ha minst en jobb att gå till..

Det känner lite vemodig att måste sluta på två jobb...Har jobba i Parken Zoo Camping sen vår 2007 och Odigos sen hösg 2007...Camping jobbar jag inte så mycket, främst under sommar, det är jätte kul, ingen ena dag är lika andra dag! Men iböand blir man trött på alla gäster som är dum..
Som idag.. jag blir less på att gäster inte kan låta bli alla kran, knappor i våran hyrvagnar! Det är alltid någon som kom och säga något fungerar inte.. det visar sig ofta att det är någon ventil eller så som har stänga av eller sätta på... Senast idag var det en gäst som kom och säger att det är stopp i avlopp i husvagn, först jag fråga var om de har tömmer avlopplunga, han sa nej den var tom.. Då misstänker jag att någon har stänga av ventil så den inte rinner ut till lunga så jag åka dit och ställa mig på knä och tittar under husvagn och såg en ventil och drag på spark, vips såg jag hur lunga börja fylla på vatten...
Men annars är det mycket lärorik jobb! Får ju står i reception (inte ofta en chef tycker det är ok att en döv står där man måste prata med folk). Jag har superbra chef.. Vi förstår varandra bra, jag kan säger till henne vad jag tycker och så, hon uppskattad min ärlighet.. En dag på jobb, börja av här säsongen, så kom en kollage och sa till mig att jag måste städa stuga för att jag inte kan står i reception, klart jag blev irriterad.. och jag sa till chef, så hon sa till honom att jag KAN står i reception, jag kan lika bra som de andra, men bara en skillnad är att jag inte kan svar i telefon! Han blev lite ställd..
Jag har jobba nästan längst i camping iår, det är ganska skönt, jag vet mycket hur saker fungerar... Jag fungerar mer som allo i allo på jobb, jag får ofta åka ut och fixa saker, kolla felet på saker, ovs... det är ganska kul..
Men klart det finns saker jag ogillar med camping är att kollage kan vara lite dålig på att berätta för mig.. tex när jag börja kl 15, så brukar de informationer vad som har händer och hur läget ser ut.. där missar jag ofta.. men det beror på vem som jobba där, några brukar skriver lappar till mig så jag vet...
Igår morgon var det en gubbe som kom till reception och jag stod ensam där så jag bad honom skriver på lapp, men då blev han sur och drog iväg.. Jag berättade till chef och arbetsledare, dom tycker att han var dum... Det kanske var något enkel sak som han kunde fått hjälp av mig direkt istället för att blir sur.. men inte mitt problem..

Odigos, det är kul att jobba där också.. men det är en tuff arbetsuppgifter.. Folk bor där har olika problem och så.. Perfekt miljön eftersom alla bor där är döv och alla personal kan teckenspråk så skönt för mig att kan deltagen i samtal och så..
Men på sistone har det blir färre boende där så det är inte lika alltid kul.. viss dag kan det vara bara 1 person där.. Vissa dag känns man sig mer som taxichaffis.. ibland kan det blir en del körning eftersom Odigos ligger på landet och elever ska gör olika ärende som jobba/praktikt, handlar ovs så ibland får man kör en del.. Ganska kul men tråkig om man kör in till stan typ 5 ggr på en dag...

Jaa får söker extrajobb i Göteborg för att hålla mig sysslesatt! Men jag ska ej söka direkt, utan vänta lite, vill smälta in i nya skolan och stad först..

Har tänker ut och springer innan jag slappar av ordentling, ska jobba 48 timmar nu till helg.. på båda camping och Odigos..
Kommer vara helt slut på måndag men då börja min "semester".. det är semester utan lön.. Men jag jobbar som galen under sommar så jag klarar mig en vecka utan lön! hehe...

Till sista vill jag säger,
Jag längtar efter min älskling, André!
Katter också! men mest av alla är André!

Kommentarer
Postat av: Charlotta D

snart ses vi!!! :D:D:D

2009-07-24 @ 21:28:39
Postat av: Jono

Vad roligt där du skrev. Det är sant att det är inte ditt problem att du är döv. Men vad bra att du har en super bra chef som förstår dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback