Dövas dag i Örebro...

Ja i fredags åker jag till Örebro med tåg.. det var lagom kul.. åkte med InterCity.. Ni vet gamla klassisk tåg.. och det finns ej internet alls så jag kan ej sufa eller ngt.. tog iallafall lite med att läsa men läst ur den efter lite stund så jag fick sitter och stirrar på ingenting..
Varför får jag alltid dålig plats.. bokade "fönsterplats" men självklart fick jag nästan utan fönster ändå...

När jag äntligen var fram i lilla Örebro gick jag hem till E....
Vi åt taco och sen gick vi till teater, den var såå bra!! Han som spelade är bra, han tecken ingenting ändå förstår man hela..
Senare gick vi till pub som dövas dag har ordnat.. det var jätte mycket folk där men kul att får chans att se många som man inte har sett på ett bra tag.. fast det blir mer som
-Hej, läget?
-Bra, själv?
-Samma här, vad gör du för tiden
-Ja jag pluggar
-Blabla
-Blabla
-Blabla
Sen kommer någon andra och knacka på axel och påbörja detta samtal igen, och det fortsätta hela kväll..

Jag och E gick hem i sällskap av J och M.. Det var jättetrevlig promenad, jag och J snacka massor på väg hem..

Lördag gick jag upp och känner att behöver mer sömn men ska ju till utställnng och sånt, jag och E gick dit och kolla på utställning och träff en massor folk också...

Sen åker vi hem och äta lite, gå tillbaka till Pub, där är det BBQ afton.. Ni skulle veta vilken lång kö det var till mat.. vi står nästan 2 timmar för får mat.... Galen!! Dom borde har grilla kött innan så det är bara att värme den... Men gjort är gjort..
En sak jag var irriterad över.. Vi som stod i kö länge och sen kommer vi in i tält och självklart var det fullt där.. min vän bad några snäll att dom kunna flytta lite på sig så vi kan äta, dom satt ju bara där.. Så svar en kvinna att det var inte passande att säger till en äldre dam.. Men vi som har står ute länge och sen finns det ingen plats till oss och vi vill ju sitter och äta... Bris på respekt tycker jag! Om jag var klart för längesedan skulle jag gärna lämna plats åt andra.... Skitsamma vi fick tränga oss iallafall
Jag och E tog taxi hem.. skönt!!

Sen på söndag var vi rätt segt.. gjort ej mkt.. gick till lux och tittar på utställning som min gamla läraren har gjort..
Åker hem till kära Göteborg med den klassisk tåg.. köper med mig tidning så jag kunna ora mig lite grann.. sover hann jag med också...

Tack för helg! Det var toppen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback