Göteborgare 2

Jag har precis börja lära mig hur man ska cykla till stan... Kommer blir bra där!!

Nackdel med att flytta till större stad med bil... min bilförsäkring gick upp med ca 200 kr/månad nu.. nästan dubbel så mycket nu, även parkering blir dyrare men "bara" 130 kr dyrare.. fast då är det inte garage här gång...

Men det känns skönt att bor i Göteborg, har varit och träff några kompis.. det blev nästan som att jag har träff mer nu under 1,5 år än vad jag gjort när jag bodde i Eskilstuna under ett hel år HAHA, men självklart det beror på mig också och Eskilstuna finns det inte så många kompis och närmast var det i Örebro eller Stockholm så det kräver lite mer planera....

En annan sak.. jag läste i GP (Göteborg Posten) att skattmärke på bil ska tas bort vid årskift... Så staten spara pengar... vi slipper springer till bil och sätt upp klistermärke.. MEN min bil som har 11 (nov) och kommer få nya under nov så jag måste sätt upp en nya för 2010 men lite onödig när de ska tas bort en månad senare.. jaa....

Nu har jag äntligen börja träna igen i gym efter flera år av ren lathet... Det märks idag att jag har tränasvärk här och där.. Se upp, snart kommer Mr Muskelberg ;)

Jaa.. nu är det dags för mig att gå och lägga mig.. känner mig verkligen trött


Kommentarer
Postat av: Pea

Haha jaa samma i vbg träffa jag nästa inget och nu här i gbg träffar jag massor...:) hihi

boka en dag strax, nästa vecka kanske?!...

Postat av: Henrik

Och du ve göteborg är ganska nära vänersborg också :D

2009-09-12 @ 21:45:49
URL: http://henrikedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback