Göteborgare!

Ja nu har jag bott här i en vecka.. Några fråga mig hur det känns.. Jaa.. känns fortfarande inte som jag bor här.. det beror mest på att jag bor hos min "svärfamilj" så det känns mer som jag bara sov hos dom.. tror äkta känsla kommer fram med tiden och när får egen lägenhet...

Flyttning: Det gick bra.. Ack var det mycket jobb men så är det alltid...Nu är nästan alla våran saker i magasin... Lite tråkig men samtidigt det blir kul sen, man glömmer ju lite grann så det blir som att en viss saker blir som nya sen när äntligen kan packar ur lådor å så...

Bil: Vi har kvar bil.. Har prata om att sälja men behålla den först, vi kanske får en lägenhet som parkering ingår eller någon av oss får jobb som behövs bil för att kunna pendlar till, ja vem vet... Nackdel med att ha bil just nu är att varje gång man lämna parkering och kommer tillbaka får man letar efter ledigplats.. Hus vi bor i har inte parkering eller garage så vi måste står ute på gatan hela tiden men vi har iallafall boendeparkeringstillstånd.. Tack och lov annars får jag gräver djupare i mitt plånbok.. Jag kommer att betala 490 kr/månad nu men om jag parkering utan tillstånd måste jag betala 1596 kr för en vecka då blir det ca 6400 kr/månad.. helt sjuk!! Sen är jag nöjd med bil, den kråglar inte och är billigt i drift så varför "släng" bort den och sen måste man köpa en bil och den kanske inte är lika bra...

Skola: Ja jag börja skolan i tisdags.. men var där i måndags för att träff tolk, samordna för funktionshinder och kursansvarig.. Det gick bra.. han som är kursansvarig är kul! han är 65 snart tror jag, han sa själv att han skulle gå i pension till jan men vill jobba ca 2 år till.. Men han är den typ som är lite virrigt, säger saker utan att tänker innan.. Men han verkan är den lättsam typ.. Tror det blir toppen!!
Igår var vi ute på exkursion redan.. Det gick bra, vi tittar på lav och träd.. Väder var ganska ok fast regnskur kommer och går då å då.. Men det var blåsig, under tiden hör alla några träd falla ner.. läskig, och när vi gruppen som läraren har dela upp var på en plats för bedömma träds ålder och så.. då fälla en träd ner typ 20-30 meter från oss.. Cool men tur att de inte var mot oss iallafall

Djur: Flest av er vet redan att vi har 2 katter, dom har varit i göteborg tidigare så vi vet att dom trivs i lägenhet.. men familjen har skaffa en valp, malteser som är 3 månader, snart 4 månader.. Apple bry sig ej mkt om honom fast han gillar visst Apple så hon blir lite besvär av honom ibland.. Digg är inte särskild glad... Men han tar det mycket bättre än annan hund som han har träffa tidigare... Charlie (hund) och Digg kan vara nära varandra men dom har ju olika språk så, tex Charlie vill busa så han skälla lite och springer/hoppar lite men Digg uppfattad det som hot liksom så han brukar bara springer ifrån honom... Jaa men tror det blir bra, med tiden iaf...



Kommentarer
Postat av: sofie

Jag lovar dig om jag hade åkt ut till stan utan byxor så hadfe jag verkligen dött.. jag lovar dig hårt!

vet inte alls vad jag egentligen tänkte på..

måste varit helt hjärndöd!!!! s

Postat av: Malin & Bonita

Såg i sofies blogg att du efterlyste ris-tips ;) Ha plattan på 5 så det inte blir för varmt och så snart det börjar bubbla lite i vattnet, häll i riset coh rör om och koka så länge som det står på paketet coh rör om lite då och då - obs sänk värmen till 1 max 2!



när det är klar, ha äggklocka, så ta bort kastrullen från plattan och låt den stå i ca 5 min så har du riktigt god ris sen :)

2009-09-09 @ 19:41:29
URL: http://malinbonita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback