Andra dag som arbetssökande....

Det är inte lätt att vara arbetssökande.. har ju typ sökt in alla tjänst jag hittar som passar mig så det är "slut" på annons för mig... Så jag bara väntar på uppdatera av annons.. Vet att jag borde söker flera typer av jobb men samtidigt känner jag att jag vill inte börja jobba med något annan än vad jag har utbildas mig till, känns som att det finns risk att jag blir fast i den arbetsmarknad jag inte egentligen skulle jobba med... Jag tänker mer på om jag vill utvecklas mig så är det svårt när man inte har rätt sort arbetslivserfarenhet... T.ex. jag fick jobb som elevassistent på en skola och jobba där i kanske 2 år, sen blev jag kallad till intervju som miljöhandläggare då har jag ju ingen arbetserfarenhet inom miljö bransch och dessuo mer länge jag inte jobba inom rätt område blir det nog svårare att kommer "tillbaka" till rätt område... Jaa, det är vad jag tänker på... Men man vet aldrig med arbetsförmedling, visst är det jag som ska söker jobb och så men dom kanske fixa praktikplats eller nåt, sen har jag också ersättning att tänker på, dom kanske tycker att jag inte har varit aktiv med arbetssöker så dom kan nekade mig ersättning, dom har ju makt.. Jaa får hoppas på att jag vinna på lotto snart så jag blir ekonomiskt obegränsad... Men det får jag dröm nog om ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback