Arbetslös??

Jag inse nu att det kommer blir att jag kommer nog vara arbetslös för första gång... blir klar med utbildning på onsdag sen får jag springer till arbetsförmedling... Ogilla att jag måste gå dit men vad kan man göra annars, självklart söker jag aktiv efter jobb, har ju sökt 7 eller 8 jobb idag, får se hur det går...
Men jag ligger till ganska bra tror jag, har ju sökt några jobb tidigare och har varit på arbetsintervju för ca par veckor sen.. men har fortfarande inte hör något, jag antar att jag inte får jobb men bra att veta att det finns någon som är intressant av mig...
Varför jag ogilla AF, det beror på att det känns som man blir tvingad att söker jobb bara för om jag inte får jobb så kan jag får a-kassan men då måste man vara aktiv men det är inte lätt heller, det beror ju också på hur arbetsmarknad ser ut... jag som har läser högutbildning så det är inte så lätt att bara söker vad som helst, det beror på vad som finns för tillgängligt på marknad... vill ju inte blir tvingad att söker jobb jag inte har utbildning mig till och sen blir jag fast där typ... Och jag känner INTE för att måste deltag i något typ utbildning som AF ordna typ Iris hadar eller sådant, jag har ju läser på univeristet i 4 år och nu är jag trött på att plugga därför vill jag arbeta istället... Men jag får hoppas på det bästa :)

Kommentarer
Postat av: Jossy

Arbetssökande skulle jag heller se. Tycker inte om ordet arbetslös, men jag kan tala om att jag har sökt efter jobb i snart 1 år innan jag fick napp.



Ha en skön sommar!

2010-06-03 @ 17:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback